Aktualności

Liderzy ubezpieczeń 2017

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Rok 2017 już dawno za nami warto więc podsumować zmagania na rynku ubezpieczeń i sprawdzić wyniki. „Gazeta bankowa” jako najstarszy magazyn ekonomiczny w Polsce, jak co roku podsumowała działania rynków finansowych, jest to już ósmy ranking. Sprawdźmy, kto tym razem okazał się najlepszy.

Firmy zmagały się w dwóch kategoriach „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2017” oraz „Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2017”.

Ranking powstał w oparciu o dane finansowe od ubezpieczycieli i Rzecznika Finansowego, Komisji Nadzoru Finansowego oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczące jakości obsługi Klientów i likwidacji szkód. Niezależna kapituła oceniła, jak towarzystwa radzą sobie wobec rosnących oczekiwań klientów.

Zwycięzcą działu I – ubezpieczenia na życie – została Aviva, za nią uplasowała się firma Nationale Nederlanden, która wyprzedziła Pramericę Życie TUiR.

W kategorii zakładów ubezpieczeniowych działu II- polis majątkowych poza komunikacją, pierwsze miejsce zajęła BZ WBK Aviva, drugi był SKOK Ubezpieczenia, trzecia – Signal Iduna.

W kategorii ubezpieczeń komunikacyjnych pierwsze miejsce zajął PZU, zaraz za nim Aviva oraz ERGO Hestia.

Na podstawie zgłoszeń nadesłanych przez towarzystwa ubezpieczeniowe, tytuł „Ubezpieczeniowego Menedżera Roku 2017” kapituła przyznała Agnieszce Wrońskiej, prezes Link4 za umiejętne wykorzystanie nowych technologii, połączone z ukierunkowaniem firmy na oczekiwania i potrzeby klienta.

Nagrodę specjalną otrzymał Paweł Ziemba, prezes Vienna Life TU na Życie SA.

Wszystkim zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w dalszej pracy!

Uroczyste spotkanie, podczas którego wręczono nagrody, było okazją do wymiany opinii na temat perspektyw rynku ubezpieczeń i dokonujących się na nim zmian.

W podsumowaniach nie zabrakło miejsca do podkreślenia jak dużą rolę w ubezpieczeniach odgrywają coraz nowsze technologie w ocenie ryzyka, które zapewniają szybszy kontakt z klientem. Nie zapominajmy jednak, że nie wszystkie przypadki możemy rozstrzygnąć taką metodą, czasami rozmowa z doradcą będzie dla nas kluczowym elementem do podjęcia decyzji o kupnie polisy.

Oczywiście żadna firma ubezpieczeniowa nie istnieje bez klientów, którzy coraz częściej dostrzegają, że to nie oni są dla firmy, a raczej to firma jest otwarta na nich. W dobie dzisiejszych technologii i rozwiniętego rynku, my jako klienci nie chcemy czekać, dlatego towarzystwa ubezpieczeniowe przedstawiają możliwości dostosowane do naszych potrzeb, rywalizując kto szybciej i lepiej przedstawi propozycję, ten otrzymuje nowego klienta. Korzystając z technologii polisę ubezpieczeniową możemy kupić na lotnisku, przez Internet, przez aplikację, korzystając z ofert firmy telekomunikacyjnej, to znacznie skraca tradycyjną drogę z jaką wcześniej spotykaliśmy się jako klienci. Nie zapominajmy jednak, że niektóre polisy są wyborem, który ma zabezpieczać naszą przyszłość długookresowo, w takich przypadkach rozmowa z doradcą pomoże nam bardziej dostosować zakres do naszych potrzeb, niż opcje w aplikacji jakie możemy wybrać.

Źródło: http://wgospodarce.pl/informacje/44396-liderzy-rynku-ubezpieczen-2017